Begin van mijn reis

27 juni 2018

Ik ga deze blog gebruiken om iedereen die dat interessant vind op de hoogte te houden van de belevenissen tijdens mijn stage. Want ik kan jullie eindelijk vertellen dat ik stage ga lopen!!

Ik zal hiervoor in opdracht van de FairChain foundation voor 6 maanden naar Ethiopië reizen. Tijdens mijn tijd daar zal ik gaan werken aan het verbeteren van de productie van koffie. Hierbij zal ik vooral kijken hoe veranderingen op het gebied van bemesting effect gaan hebben op de kwaliteit, opbrengst en smaak van de koffie.

Tijdens de eerste periode van mijn stage zal ik samen met Sam reizen.  Hij loop net als mij stage bij FairChain maar zal begin augustus weer terug naar Nederland komen, en ik blijf zelf tot eind december in Ethiopië.

Ik zal komende maandag (2 juli) al vertrekken vanaf Schiphol, en na een tussenstop in Wenen aankomen in Addis Ababa, de hoofdstad van Ethiopië. Van daar zal ik door reizen naar Jimma, een stad in het zuid westen van het land. Na een korte periode daar zal de reis doorgaan naar Limu genet. (Voor de geïnteresseerde zal ik onderaan de blog de google maps link plakken onder de naam "Locatie Ethiopië".) Dit is de plek waar de FairChain de verwerking van de koffie regelt en ook de meeste koffie boeren in de buurt wonen.

Komende dagen zal ik proberen om via korte berichten wat meer uitleg te geven over mijn opdracht daar, maar ook over het land en de laatste voorbereidingen hier in Nederland.

groeten Ådne

1. Conny Koenderink:
    27 juni 2018
    Geniet ervan Adne!! 😉 we gaan je verhalen met plezier lezen! Goede reis!
  2. Els Schussler:
    28 juni 2018
    Oeh! Spannend joh! Heel veel succes, ben benieuwd naar de ethiopische koffie ☕ We zullen je volgen via je blog...
  3. Marina vd Meijden:
    2 juli 2018
    Heel veel ( werk) plezier Ådne. Goede reis en ik kijk uit naar jouw avonturen in jouw blog.
    Grtz Marina.