Reisdagen

24 september 2018 - Jimma, Ethiopië

Ik zit ondertussen al weer bijna op de helft van mijn tijd hier in Ethiopië. En daarom zal ik dus weer even naar Addis moeten voor mijn visum. Kan ik wel meteen even wat dingen daar doen zoals mijn nieuwe collega Ilse ontmoeten. Begon mijn reis dus afgelopen zaterdag opweg naar Jimma, even een paar dagen daar rustig kunnen werken voor ik later naar Addis vlieg.

Zoals de vorige keren weer een minibus naar Jimma nemen. Deze keer gaat de reis alleen een iets minder voorspoedig. Halverwegen krijgen we een lekke band en staan we dus al snel langa de kant van de weg. De chauffeur en zijn assistent druk bezig om band te wisselen, en de rest van de reizigers er omheen om te kijken. Als dan blijkt dat de chaufffeur zijn gereedschap kapot maakt breekt er wat paniek uit. Want ja, ik ben er natuurlijk ook nog. En ik sta nu in de zon te wachten. Dus er moet snel ergens een fles water worden gezocht. Dus die krijg ik al snel.

Als de band er weer onder zit gaan we verder en na de lunch komen we aan in Jimma. Tijd voor een paar rustige dagen.

Vanmorgen was het tijd om tas in te pakken en op weg te gaan naar het vliegveld. Dus ontbijten, uitchecken en om 9 uur in de bus. Vanaf het hotel.gaat een shuttle naar het vliegveld. Toch mooi makkelijk. Als ik daar aankom door de beveiliging, en dan inchecken (korte blik op mijn eticket en paspoort en vervolgens met de hand een ticket schrijven) en even een moment wachten.

En daar zit ik dus nu, op het vliegveld. Mijn vlucht zou om 10.30 gaan, maar het is ondertussen al weer 11.17.. blijkt dat door slecht weer het vliegtuig nier kan landen, en zonder vliegtuig kan ik niet naar Addis. Dus maar even wat drinken en wachten.

1. Rina:
    24 september 2018
    Succes met wachten
  2. Jeannette:
    24 september 2018
    Heel veel succes met wachten
  3. Richard de Jeu:
    26 september 2018
    Ben je nu wel in Addis, of zit je nog steeds te wachten?!?
  4. Ådne Renes:
    27 september 2018
    ja ondertussen gelukkig wel, duurde nog wel even voor we na de blog echt vertrokken waren. Maar dat is niet zo erg. Ondertussen hier in Addis wel een collega ontmoet en naar de branderij geweest