Bezoek Jimma en bezoekers washing station

29 juli 2018 - Suntu, Ethiopië

De we zijn nu een paar dagen terug van een bezoek aan Jimma. En hebben onze draai inmiddels weer gevonden op het washingststion. Er wordt dus ook weer hard gewerkt en gisteren is er officieel een laatste hand gelegt aan het concept voor een vernieuwd droogbed. Hiermee is de basis van Sam zijn opdracht afgerond. En dat is precies op tijd, want sam zal over eem paar dagen al weer richting Nederland vertrekken. Maar nu is hij er nog, en dat is wel gezellig.

Omdat het allemaal wel snel gaat nu werden wij gisteren uitgenodigd door de manager van het washingstation om bij hem thuis te komen lunchen. Zijn vrouw zou speciaal voor ons een gerecht maken dat ze hier in Ethiopië vaak eten met de feestdagen, wel iets bijzonders dus. En dat was het ook wel. Het was een gekruide saus met daar hele eieren en stukken kip in en dat wordt gegeten met injera. Omdat het zo bijzonder was moest er bij het eten bier gedronken worden. En omdat wij te gastwaren, en het ons aan niets mocht ontbreken was het 2e biertje al open voor wij er erg in hadden. Dat is opzich prima, maar bier wordt hier vooral in halve liters verkocht.. dat is niet hadig tijdens de lunch, meer zeg ik er niet over.

Verder zijn we bezig geweest om wat laatste dingen te regelen voor de komende dagen, er komen dan bezoekers van een bedrijf uit Australië een bezoek brengen aan het washingstation. En daar moesten wat laatste inkopen voor worden gedaan.

Verder begint mijn eigen opdracht hier ook stèeds meer vorm te krijgen. Maar daar zal ik binnenkort even een stuk over schrijven.