Leven op het washing station

12 augustus 2018 - Suntu, Ethiopië

Ik begin ondertussen steeds beter mijn draai te vinden hier op het washing station. De mensen die hier regelmatig komen worden steeds bekender en omdat ik iedere dag iets meer van de taal leer kan ik dat dus ook mooi oefenen.

Ook weet ik steeds beter de weg, want hoe doe je dat? Een aantal maanden achter elkaar hier wonen? Je zult toch een keer je kleren moeten wassen. Of waar was je jezelf? Er is geen douche hier, dus net als het wassen van kleding doe je dat in het riviertje dat naast het terrein loopt. Dat zijn allemaal dingen die je even moet uitzoeken, en dat begint allemaal steeds normaler te worden.

Ook het eten wordt steeds normaler, en begin.ook steeds meer te waarderen hoe lekker het eigenlijk is! De kok die de afgelopen tijd (en de komende maanden) voor mij gekookt heeft is echt geweldig. Ze zorgt 3 keer per dag voor een warme maaltijd en smiddags na de lunch heeft de altijd koffie. Dat is hier nogal wat meer werk dan onze koffie machines waar we een cupje in gooien en 20 seconde later een kop koffie hebben. Ze moet namelijk eerst de koffie nog branden, malen en dan in een speciale kruik de koffie zetten. Alles bij elkaar is ze daar op ee dag toch bijna een uur mee bezig. En dan zijn zeker de momenten dat je hier alleen bent met haar wel speciaal. Ze is dan eigenlijk puur voor mij bezig geweest om de koffie te zetten.

Verder is de natuur hier werkelijk geweldig, zoveel soorten insecten, vogels en andere dieren. Heb alleen nogsteeds geen foto kunnen maken van de apen.. dus daar moet ik maar eens beter mijn best voor doen.

1. Monique:
    12 augustus 2018