Vragen rondje?!

3 juli 2018 - Addis Ababa, Ethiopië

Het lijkt mij leuk om jullie als lezer wat meer te betrekken bij de blog, en dus waar mogelijk jullie hulp te vragen. Dit lukt misschien niet altijd direct maar op momenten zoals nu heb ik alle tijd en is het internet goed. Dus ik zou zeggen,.. Vraag maar raak! En laat zo veel mogelijk originele vragen achter onder dit bericht, dan heb ik de tijd om in de komende dagen opzoek te gaan naar het antwoord, en dat ook weer met jullie te kunnen delen.

1. Lidy:
    3 juli 2018
    Het gevulde bord ziet er goed uit. Wat is het en smaakte het goed?
    Wat is het recept, haha
  2. Linda Willigenburg:
    3 juli 2018
    Hoe drinken zij hun koffie? Standaard zwart of anders? En hoe bevalt het daar voor jou? Is er veel anders dan hier of is het nog redelijk makkelijk je aan te passen? Heel veel succes nog. We denken aan je/jullie :)
  3. Richard de Jeu:
    3 juli 2018
    Ådne, waar ben je precies? Graag de coördinaten van waar je denkt het meest te verblijven.
  4. Jeannette:
    3 juli 2018
    Je bent nu in een hotel maar waar ga je de komende 6 maanden verblijven?
  5. Steven:
    Do you know the way?
  6. Ådne Renes:
    4 juli 2018
    Het bord op de foto ziet er zeker goed uit, en ook de smaken was zeker goed. Ik zal komende dagen een bericht schrijven over het eten en drinken hier. Met daarbij zoveel mogelijk uitleg over wat ik allemaal tegen ben gekomen tot nu toe.
  7. Ådne Renes:
    4 juli 2018
    Ik ben bezig om te kijken naar de verschillen tussen de koffie hier in Ethiopië en hoe wij dat kennen. Ze kennen hier wel een speciaal "koffie ritueel" maar ik weet nog niet precies wat ik me daar bij moet voorstellen. Ik hoop dat ik dat zodra ik meer het land in trek ik daar meer van weet.
  8. Ådne Renes:
    4 juli 2018
    Ik verblijf nu in een hotel in de hoofdstad, vanaf daar zullen we naar het zuid westen reizen en daar in de buurt van de stad Jimma zitten. via het kopje "links" onder aan de pagina heb ik een google maps link gedeeld naar de locatie. dit is alleen nog niet de precieze plaats. hier zal ik zodra ik die kant op ga wat meer informatie over proberen te delen. ik zal daar verblijven in een huisje op het terrein van het verwerkingsstation. Hier worden alle koffie bessen door boeren binnengebracht en verwerkt tot groene koffie. Vanaf daar zullen ze naar Addis worden gebracht om te worden geroosterd.
  9. Ådne Renes:
    4 juli 2018
    nee Steven.. jij wel? Zou mooi makkelijk zijn namelijk..